Zomervakantie
Ook tijdens de zomervakantie blijft onze huisartsenpraktijk gewoon open. Dankzij onze samenwerking met meerdere artsen is er steeds een huisarts aanwezig om u verder te helpen.
Hou er wel rekening mee dat de personeelsbezetting in deze periode wat beperkter is. Hierdoor kan het zijn dat u voor niet-dringende klachten iets langer moet wachten op een afspraak.
Dagelijks komen er nieuwe dagafspraken vrij. Deze kunt u al van ’s ochtends vroeg (zelfs vóór de opening van het secretariaat) online boeken. Vindt u geen geschikte afspraak? Bel ons gerust – onze secretaresses kijken graag met u mee.
Heeft u een afspraak nodig voor wondzorg, bloedafname (enkel op verwijzing van één van onze artsen), vaccinatie, een ECG of andere verpleegkundige zorgen? Ook die kunt u eenvoudig online inplannen. Onze verpleegkundigen staan voor u klaar.
Bij dringende vragen of klachten raden we aan om meteen contact met ons op te nemen. We doen ons best om u zo snel mogelijk te helpen.
Wij wensen u een fijne en gezonde zomer toe!
Hou er wel rekening mee dat de personeelsbezetting in deze periode wat beperkter is. Hierdoor kan het zijn dat u voor niet-dringende klachten iets langer moet wachten op een afspraak.
Dagelijks komen er nieuwe dagafspraken vrij. Deze kunt u al van ’s ochtends vroeg (zelfs vóór de opening van het secretariaat) online boeken. Vindt u geen geschikte afspraak? Bel ons gerust – onze secretaresses kijken graag met u mee.
Heeft u een afspraak nodig voor wondzorg, bloedafname (enkel op verwijzing van één van onze artsen), vaccinatie, een ECG of andere verpleegkundige zorgen? Ook die kunt u eenvoudig online inplannen. Onze verpleegkundigen staan voor u klaar.
Bij dringende vragen of klachten raden we aan om meteen contact met ons op te nemen. We doen ons best om u zo snel mogelijk te helpen.
Wij wensen u een fijne en gezonde zomer toe!
"Waarom vraagt de medisch secretaresse naar de reden van mijn komst? Dat bespreek ik toch met de dokter?"
We begrijpen dat dit gevoelig kan liggen, maar we doen dit met één doel: u zo snel en zorgvuldig mogelijk helpen.
Daarom vraagt onze medewerker aan de balie kort naar uw klachten of de reden van uw afspraak. Zo kunnen we:
Op deze manier zorgen we ervoor dat u én andere patiënten de juiste zorg krijgen op het juiste moment.
Bedankt voor uw begrip!
Daarom vraagt onze medewerker aan de balie kort naar uw klachten of de reden van uw afspraak. Zo kunnen we:
- inschatten of u met spoed gezien moet worden,
- ervoor zorgen dat mensen met ernstige klachten snel geholpen worden,
- de wachttijden voor iedereen beperken,
- en u eventueel de juiste zorgverlener op het juiste moment toewijzen.
Op deze manier zorgen we ervoor dat u én andere patiënten de juiste zorg krijgen op het juiste moment.
Bedankt voor uw begrip!
Tijdelijke patiëntenstop en wachtlijst
Beste patiënt,
Het zorglandschap is volop in beweging, en ook wij ondervinden hiervan de gevolgen. Om de kwaliteit van onze zorg te blijven garanderen, zien wij ons genoodzaakt tijdelijk een patiëntenstop in te voeren. Op deze manier kunnen wij de zorg voor onze huidige patiënten op het gewenste niveau behouden en tegelijk ruimte creëren om in de toekomst nieuwe patiënten te verwelkomen.
Woont u in de regio Tienen/Hoegaarden en heeft u momenteel geen huisarts? Neem dan gerust contact met ons op; we kunnen u op onze wachtlijst plaatsen.
Wij danken u voor het vertrouwen in onze praktijk en hopen op uw begrip voor deze situatie. Heeft u vragen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Team Houtemveld
Het zorglandschap is volop in beweging, en ook wij ondervinden hiervan de gevolgen. Om de kwaliteit van onze zorg te blijven garanderen, zien wij ons genoodzaakt tijdelijk een patiëntenstop in te voeren. Op deze manier kunnen wij de zorg voor onze huidige patiënten op het gewenste niveau behouden en tegelijk ruimte creëren om in de toekomst nieuwe patiënten te verwelkomen.
Woont u in de regio Tienen/Hoegaarden en heeft u momenteel geen huisarts? Neem dan gerust contact met ons op; we kunnen u op onze wachtlijst plaatsen.
Wij danken u voor het vertrouwen in onze praktijk en hopen op uw begrip voor deze situatie. Heeft u vragen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Team Houtemveld
Mazelenvaccinatie: bescherming voor iedereen
Mazelen is een zeer besmettelijke ziekte die ernstige complicaties kan veroorzaken. Om onszelf en anderen te beschermen, is het belangrijk om goed gevaccineerd te zijn. De Vlaamse overheid voert momenteel een vaccinatiecampagne gericht op volwassenen tussen 30 en 40 jaar en zorgverleners.
Waarom juist deze leeftijdsgroep?
Mensen geboren vóór 1970 zijn meestal beschermd omdat mazelen toen veel voorkwamen. Sinds 1985 wordt het mazelenvaccin gegeven op 1-jarige leeftijd, en vanaf 1995 is er ook een tweede prik toegevoegd. Omdat de vaccinatiecampagne toen langzaam op gang kwam, is een deel van de 30- tot 40-jarigen mogelijk onvoldoende beschermd.
Wat kunt u doen?
Waarom juist deze leeftijdsgroep?
Mensen geboren vóór 1970 zijn meestal beschermd omdat mazelen toen veel voorkwamen. Sinds 1985 wordt het mazelenvaccin gegeven op 1-jarige leeftijd, en vanaf 1995 is er ook een tweede prik toegevoegd. Omdat de vaccinatiecampagne toen langzaam op gang kwam, is een deel van de 30- tot 40-jarigen mogelijk onvoldoende beschermd.
Wat kunt u doen?
- Controleer uw vaccinaties via uw vaccinatieboekje of op www.mijngezondheid.be.
- U heeft twee vaccinaties nodig voor een goede bescherming. Maak een afspraak bij één van onze verpleegkundigen voor uw gratis vaccin.
nieuwe screening baarmoederhalskanker
Vanaf 1 januari 2025 verandert de manier waarop vrouwen van 30 tot 64 jaar worden gescreend op baarmoederhalskanker.
Wat verandert er?
Het resultaat zal na 2 à 3 weken bekend zijn. Je arts zal met jou bespreken hoe je hiervan op de hoogte gebracht kan worden.
Wat verandert er?
- Vrouwen tussen 30 en 64 jaar krijgen voortaan elke 5 jaar een HPV-test in plaats van elke 3 jaar een uitstrijkje.
- Bij een positieve HPV-test onderzoekt het laboratorium of er afwijkende cellen aanwezig zijn (cytologie).
- Deze nieuwe aanpak is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en wordt gezien als effectiever en goedkoper.
- 25-29 jaar: geen verandering, je krijgt nog steeds elke 3 jaar een uitstrijkje.
- 30-64 jaar: je krijgt om de 5 jaar een gratis HPV-test. Bij een positieve test volgt een verder onderzoek.
- Jonger dan 25 jaar: geen routineonderzoek, tenzij je tot een risicogroep behoort.
- 65 jaar en ouder: als je in de afgelopen 10 jaar niet bent gescreend, kan je éénmalig een gecombineerde test krijgen.
Het resultaat zal na 2 à 3 weken bekend zijn. Je arts zal met jou bespreken hoe je hiervan op de hoogte gebracht kan worden.
Eenvoudige betaling via derdebetalersregeling
Sinds maart 2022 werken we in onze praktijk uitsluitend met de derdebetalersregeling. Dit betekent dat u enkel het remgeld betaalt, en dus niet langer het terugbetaalde deel van de mutualiteit hoeft voor te schieten.
Voor een gewone raadpleging (zonder bijkomende onderzoeken of behandelingen) bedraagt het remgeld voor de meeste patiënten 4 euro, op voorwaarde dat u een Globaal Medisch Dossier (GMD) bij ons hebt.
Voor patiënten met een verhoogde tegemoetkoming is dit slechts 1 euro.
Onze artsen zijn allemaal geconventioneerd en hanteren steeds de officiële Riziv-tarieven. We controleren automatisch uw meest recente mutualiteitsgegevens.
Let op:
Betalen kan eenvoudig en veilig:
Onze voorkeur gaat uit naar elektronische betaling via QR-code, maar u kunt ook betalen met Bancontact of contant indien gewenst.
Voor een gewone raadpleging (zonder bijkomende onderzoeken of behandelingen) bedraagt het remgeld voor de meeste patiënten 4 euro, op voorwaarde dat u een Globaal Medisch Dossier (GMD) bij ons hebt.
Voor patiënten met een verhoogde tegemoetkoming is dit slechts 1 euro.
Onze artsen zijn allemaal geconventioneerd en hanteren steeds de officiële Riziv-tarieven. We controleren automatisch uw meest recente mutualiteitsgegevens.
Let op:
- Heeft u een GMD bij een andere praktijk? Dan is het remgeld hoger, volgens de officiële tarieven.
- Bent u niet correct verzekerd, of ingeschreven in een wijkgezondheidscentrum? Dan betaalt u het volledige bedrag zoals vroeger.
Betalen kan eenvoudig en veilig:
Onze voorkeur gaat uit naar elektronische betaling via QR-code, maar u kunt ook betalen met Bancontact of contant indien gewenst.